Projecten zijn een belangrijk onderdeel van het hedendaags onderwijs. Geen plezierreisjes maar heuse werkmomenten waar extra de nadruk gelegd wordt op teambuilding, samenwerken en het ontwikkelen van talenten en competenties. De leerlingen komen rijker, sterker en verantwoordelijker terug en houden er een sterk gevoel van welbevinden aan over. Ontdek enkele van onze jaarlijkse projecten.

De zeeklassen, de bosklassen... een schitterend avontuur om nooit te vergeten. Tijdens de zeeklassen (eerste leerjaar van de eerste graad) en de bosklassen (eerste leerjaar van de tweede graad) wordt een week lang in een andere dan de schoolse omgeving gewerkt aan competenties en talenten. We werken samen aan een centraal thema en werken dat zelfgestuurd uit op een leuke en vooral andere manier dan in de schoolbanken. Onze kijk op de wereld en op elkaar wordt verbreed en we leren samenwerken. De vakoverstijgende eindtermen en onze eigen talenten komen ruim aan bod!

Kortom, een spannende week vol teambuildingsactiviteiten.

Van 29 januari t.e.m. 9 februari  kregen de leerlingen van 6B&C de kans hun verworven kennis, vaardigheden, attitudes en inzichten te oefenen en toe te passen in een realistische situatie.

Tijdens deze stage  kwamen de leerlingen in contact met het concrete werkveld en transformeerden ze in werknemers van een ‘echte’ onderneming.

Door hun werk op een boekhoudkundige afdeling kregen de leerlingen de kans om een aantal specifieke doelstellingen te behalen en een aantal specifieke vaardigheden in te oefenen.